11/02/19

11 de febreiro: DÍA INTERNACIONAL DA MULLER E DA NENA NA CIENCIA


No traballo de fin de máster  en Formación de Profesorado de Educación Secundaria pola Universidade de Cantabria  durante o curso académico 2016-2017 de Inmaculada Gutiérrez Pereda ,Mujeres inventoras , mujeres ingenieras. Female inventors, female engineers, queda patente a escasa ou nula presencia das mulleres inventoras do pasado e do presente nos libros de texto de tecnoloxía. Na Comunidade Valenciana, na análise feita destes libros entre os anos 20108 e 2011, só aparecen os nomes de Ada Byron e Grace Murray Hopper. Nos libros de  tecnoloxía da ESO máis actuais comprobouse que non se fixo efectiva nin a incorporación de científicas nin de inventoras (menor do 1% o número de inventoras nomeadas, e inferior ó 5% as imaxes mostradas das mesmas). Puidose tamén  constatar que non aparecen nos libros de historia da tecnoloxía, e nos de patentes, as súa presencia é moi reducida .
Este traballo aborda e analiza distintos estudios realizados por diversos autores que avalan a necesidade de crear materiais didácticos novos para sacar do esquecemento as figuras inadvertidas e ocultas de mulleres inventoras. Desta forma auméntase o interese das rapazas cara a tecnoloxía, e reafírmase a súa autoestima e confianza, incrementándose o seu rendemento escolar.
Desde a biblioteca queremos contribuír a visibilización destas mulleres coa formulación do xogo “Cada ovella coa súa parella”, no que hai que asociar a cada unha das mulleres inventoras da nosa selección  co seu invento, cuxa imaxe aparece no póster ou unha pista visual sobre este.
Anímate a participar cubrindo a táboa que se adxunta no enlace  coas túas respostas. Tamén a través da suxestión doutras inventoras que poderían completar o noso póster a través do blog ou no taboleiro da biblioteca.



Enlace para cubrir o cuestionario.

Ningún comentario:

Publicar un comentario